'Zalando heeft beste webcareteam'

Het Nederlandse webcareteam van Zalando is het meest sociaal. Het modehuis reageert op liefst 99,5 procent van alle tweets die het ontvangt. Die conclusie trekt social media monitoringbureau Coosto uit een analyse van alle zogenoemde '@-mentions' aan alle organisaties uit de 'Top 100 Merken 2012' van Nielsen.

Kruidvat is met 78,3 procent de op een na sociaalste retailer, maar moet nog wel Carglass (79,1 procent) voor zich dulden. Het webcareteam van Vodafone is op de vijfde plaats met 72,8 procent de derde retailer in het overzicht.

Het snelste webcareteam in de retail werkt voor wehkamp.nl, dat gemiddeld 52 minuten nodig heeft voor een reactie. NS heeft daar zeventien minuten voor nodig en is daarmee de snelste organisatie. Zalando staat op plek 26 met gemiddeld 214 minuten.

Het aantal reacties van organisaties nam toe met 66 procent, vergeleken met afgelopen jaar , terwijl ook consumenten 56 procent meer tweets naar organisaties stuurden. "Klantenservice verschuift steeds meer naar Twitter", concludeert Coosto.

Ranglijst meest sociale retailers:

# Retailer Aantal reacties in procenten
1. Zalando 99,5
3. Kruidvat 78,3
5. Vodafone 72,8
8. Etos 64,7
9. KPN 63,5
10. BCC 58,9
11. T-Mobile 57,7
13. V&D 56,0
15. Wehkamp.nl 48,5
22. H&M 39,3
24. Bol.com 38,5

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!