Sanoma pompt geld in ippies.nl

SanomaVentures heeft een minderheidsbelang verworven in spaarprogramma ippies.nl. Via het startportaal kunnen consumenten per aankoop 'ippies' sparen, die zowel op ippies.nl als bij verschillende webwinkels zijn uit te geven. Ippies.nl hoopt met de investering versneld te groeien, laat oprichter Emiel Fokker weten aan RetailNews.

Het bedrijf lanceerde onlangs een eigen betaalmodule, zodat spaarders direct ippies kunnen uitgeven bij andere webshops. "Als webwinkels deze betaalmethode implementeren staat hij tussen andere modules als iDEAL of PayPal", legt Fokker uit. Buckaroo biedt de dienst als eerste betaalprovider reeds aan bij zijn circa drieduizend klanten.

Ippies.nl krijgt een verkoopcommissie over producten die de consument koopt via ippies.nl in webwinkels als wehkamp.nl of bol.com. "Een groot gedeelte daarvan zetten wij om in ippies, die klanten weer aan andere producten kunnen uitgeven." Verder verdient het spaarprogramma ook aan klantdata die het van zijn gebruikers verzamelt. "Boekt een gebruiker een skivakantie, dan sturen wij hem bijvoorbeeld een mail dat hij zijn skibril of snowboard niet moet vergeten", vertelt Fokker. "Zulke gepersonaliseerde mails moeten bijdragen aan een hogere conversie bij onze partners."

SanomaVentures is de investeerderstak van mediaconcern Sanoma, dat graag wil meeliften op de groei van het online kanaal in Nederland. De investering in ippies.nl sluit dan ook aan bij de e-commercestrategie van dat bedrijf, zegt investor director Herman Kienhuis. "Ippies.nl geeft de consument een simpele en eerlijke manier om te sparen bij elke online aankoop en helpt daarnaast de aangesloten webwinkels om meer omzet en loyaliteit te creëren", stelt hij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!