Bijenkorf opent nieuwe herenafdeling in Amsterdam

De Bijenkorf heeft in Amsterdam een nieuwe herenafdeling geopend. Daarbij is volgens J. Runkel, general merchandise manager ladieswear and menswear van de Bijenkorf, gekozen voor een coordinated shop. Dat betekent dat er combinatiemogelijkheden worden getoond. Volgens de Britse psycholoog Denison stamt het winkelgedrag van mannen uit de oertijd. Mannen zijn nog steeds jagers en hebben in hun hoofd wat ze willen: de prooi. `Ze gaan de winkel binnen, grijpen de prooi, betalen en vertrekken weer.` Ander onderzoek wijst uit dat mannen winkelen veel minder leuk vinden dan vrouwen. Zo blijkt uit onderzoek, dat in opdracht van de Stichting Studiecentrum Marktontwikkeling werd gehouden, dat 67% van de vrouwen winkelen leuk vindt, tegenover slechts 24% van de mannen. Volgens Runkel is de theorie over mannen die winkelen als jagers aan vervanging toe. Herenmode is bij de Bijenkorf namelijk een van de snelst groeiende afdelingen. `Mannen zullen misschien niet op de voetbalclub vertellen dat ze zo leuk hebben gewinkeld, maar wij zien ze hier op zaterdag en zondag toch in groten getale. Ze houden het alleen niet zo lang vol als vrouwen`, aldus Runkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!