Wehkamp slachtoffer van malafide 'bezorgdienst'

Oplichters proberen consumenten een poot uit te draaien met zogenaamd verkeerd bezorgde Wehkamp-pakketten. De oplichters laten een pakket bij mensen thuis bezorgen. Zij tekenen voor ontvangst, in de veronderstelling dat een huisgenoot een online bestelling gedaan heeft. Even later komt iemand het pakket echter weer ophalen, omdat het zogenaamd verkeerd bezorgd is. De gedupeerde blijft achter met de rekening, omdat hij voor ontvangst getekend heeft.

Een vrouw uit het Gelderse Kekerdom werd geconfronteerd met deze nieuwe vorm van oplichting. In het bij haar bezorgde pakket zat een rekening van meer dan negenhonderd euro. De vrouw lichtte de politie in en zette een waarschuwing op Facebook, die inmiddels al meer dan 85 duizend keer gedeeld is.

De truc is dit jaar al vaker uitgehaald, stelt Dirk van den Boogaart, woordvoerder van Wehkamp, in het AD. Hoe vaak exact, weet hij niet. “Van de 7,5 miljoen Wehkamp-pakketjes die elk jaar door Nederland worden verspreid, wordt er weleens een onderschept door een winkeldief. Gelukkig gebeurt dit niet op grote schaal.” Slachtoffers hoeven volgens hem de rekening niet te betalen.

Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org denkt ook niet dat de oplichters op grote schaal actief zijn. “Wij kenden deze truc niet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!