Fysieke winkel populairder dan webshop

De fysieke winkel is nog altijd de populairste aankoopplek. Dat blijkt uit een rapport van marketing- en consultancyfirma A.T. Kearney. Zo gaat 61 procent het liefste naar een fysieke winkel om producten aan te schaffen. Dit wordt gevolgd door online shops met 31 procent, kopen via catalogus (vier procent) en mobiel winkelen (vier procent). Het onderzoek werd gehouden onder ruim drieduizend consumenten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk

Volgens A.T. Kearney zijn fysieke winkels voor sommige categorieën belangrijker dan voor andere. Cosmetica, mode, levensmiddelen en kantoorbenodigdheden worden nog altijd sneller in fysieke winkels aangeschaft. De firma geeft echter wel aan dat winkelformules in alle offline en online kanalen aanwezig moeten zijn. “Ongeacht waar het product is gekocht – via online of een mobiel verkoopkanaal – de shopper hecht er waarde aan om het product te ervaren, vast te houden of terug te brengen naar de winkel”, licht topman Dan Farmer toe.

In het rapport komt ook naar voren dat veertig procent van de ondervraagden meer uitgeeft in fysieke winkels dan ze van tevoren hadden bedacht. Bij online shoppen is dat slechts 25 procent. A.T. Kearney zegt dan ook dat strategieën die er op gericht zijn om de shopper naar de fysieke winkel te halen een belangrijk hulpmiddel zijn om de verkoop te stimuleren.

Consumenten ervaren verschillende stadia bij het kopen van een product, zoals oriëntatie, keuren/ervaren, aankoop of aflevering en een after sales-experience. Digitale kanalen spelen voornamelijk een rol in de oriëntatiefase, terwijl fysieke winkels in alle fases aanwezig zijn. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!