Zeeman-reclame wekt ophef in België

De Belgische zelfstandigenorganisatie UNIZO heeft een klacht ingediend tegen Zeeman vanwege een reclamespot. De belangenvereniging stapte naar de Jury voor Eerlijke Praktijken in de Reclame (JEP), omdat de textielsuper met de spot inbreuk zou maken op de wet op marktpraktijken.

In de reclame prijst een vrouw eerst de lage prijzen van Zeeman aan, waarna ze de spullen in haar eigen boetiek hangt met een hoger prijskaartje. “De spot tast de goede naam en reputatie van de zelfstandige kledingwinkels aan”, aldus een zegsvrouw van UNIZO.

Het spotje wekt de indruk dat de producten die in zelfstandige boetieks verkocht worden identiek zijn aan Zeeman-producten, meent de woordvoerster. “Dat is uiteraard niet het geval, om de eenvoudige reden dat ze vaak met andere leveranciers en producenten werken, en de artikelen dus van een andere kwaliteit zijn.”

Bovendien geeft de reclame het beeld dat zelfstandige kledingwinkels standaard een te hoge prijs vragen voor hun producten, meent de woordvoerster. “Dit terwijl in de reclamespot niet naar voren komt om welk kledingtype, -merk of kwaliteit het gaat.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!