B&Q test variabele prijzen

Het Britse retailconcern B&Q draait momenteel een proef met variabele digitale prijskaarten. Deze passen de prijs van het product aan op het profiel van de klant en stellen de retailer in doe-het-zelf- en tuinartikelen in staat om loyale klanten te belonen met kortingen en persoonlijke aanbiedingen.

De middels wifi verbonden prijskaartjes herkennen de klant aan een app op hun mobiele telefoon. Deze app zorgt ervoor dat het systeem in de aankoopgeschiedenis van de klant kan kijken om zo te bepalen of en hoeveel korting hij krijgt. Hierop past het systeem direct het prijskaartje aan van het gewenste product.

De variabele prijzen zijn volgens B&Q een verbetering van het huidige systeem waarbij de klant bij het verlaten van de winkel een kortingscoupon krijgt.

B&Q heeft vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, China en Ierland. De retailer test de variabele prijskaartjes momenteel in de Franse vestigingen van dochteronderneming Castorama. Momenteel werkt de retailer aan een uitrol in het Verenigd Koninkrijk, waar B&Q ruim 350 vestigingen heeft.

Kijk op www.retailtech.nl voor het laatste nieuws omtrent technologie in de retail. Om in te schrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van RetailTech, klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!