Adidas past organisatiestructuur aan

Adidas heeft veranderingen in het management in de Verenigde Staten en West-Europa doorgevoerd om zijn groei daar te stimuleren. Waar de omzet van concurrent Nike in het eerste kwartaal van zijn boekjaar in deze gebieden respectievelijk negen en acht procent toenam, noteerde Adidas omzetdalingen van twee en elf procent in zijn tweede kwartaal.

Daarnaast bracht Adidas afgelopen maand een winstwaarschuwing uit als gevolg van een slecht golfseizoen en distributieproblemen in Rusland. Adidas zet in Europa nu een punt achter de verschillende landenorganisaties en brengt alles samen onder de groep West-Europa. Deze stap past bij de opzet van veel retailpartners, omdat die vaak in meer landen tegelijk actief zijn. "Het consumentengedrag verandert snel in Europa: landsgrenzen worden minder relevant voor onze afnemers en consumenten", zegt chief executive Herbert Hainer.

Overzee wordt het management van zowel Adidas als Reebok ondergebracht in de Adidas Group Noord-Amerika. Patrik Nilsson, nu nog president van Adidas Noord-Amerika, komt aan het hoofd van deze nieuwe groep te staan. Zijn collega Uli Becker van Reebok verlaat de organisatie. "Deze nieuwe opzet zal onze groep versterken en ons bedrijf harden later groeien in de VS", aldus Hainer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!