Groei Zalando zwakt iets af

Zalando heeft in de eerste zes maanden van zijn gebroken boekjaar 809 miljoen euro omzet gedraaid. Dat is 71,8 procent meer dan de 471 miljoen euro van vorig jaar. Dat maakte de Duitse etailer woensdag bekend.

De enorme groei die Zalando de eerste drie maanden van dit jaar kende is daarmee iets afgezwakt. De groei komt in het tweede kwartaal uit op zeventig procent, met een totale omzet van 437 miljoen euro. De groeidip komt volgens ceo Rubin Ritter onder meer door hevige concurrentie gedurende het afgelopen zomerseizoen.

Retourzendingen zijn niet in de omzetcijfers verwerkt. Ongeveer de helft van de bestellingen wordt teruggestuurd naar Zalando. Plannen om de consumenten zelf voor de retourkosten op te laten draaien, heeft de Duitse etailer niet. "Wij willen liever dat klanten het zo goed mogelijk hebben en investeren zeer zwaar in klantgemak", zegt directeur communicatie Boris Radke in Het Financieele Dagblad.

Zalando geeft op zijn website advies over de juiste kleding- en schoenmaten. Daar worden ook klanten bij betrokken, doordat zij in hun recensies hun oordeel kunnen geven over een bepaald product. Dat heeft echter nog geen gevolgen voor het aantal retourzendingen, stelt Radke. "Die blijven op een stabiel niveau."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!