Vrouwen kopen steeds vaker ondergoed bij drogist of supermarkt
Gepubliceerd op 15 augustus 2005 om 00:00
Steeds meer vrouwen kopen hun ondergoed buiten de traditionele afzetkanalen, zo blijkt uit onderzoek dat GfK in opdracht van Textilia onder 2.000 vrouwen gehouden heeft. Veel bodyfashion wordt bij de drogist of supermarkt gekocht. Onder babyboomers geldt dit zelfs voor een op de drie klanten. De hoofdvraag die aan de 2.000 respondenten van 13 jaar en ouder gesteld werd, luidde `heeft u wel eens ondergoed gekocht bij...`. Het opvallendste antwoord is `de drogist`. Een kwart van de ondervraagden liet weten regelmatig bij winkels als Etos en Kruidvat ondergoed te kopen. Ingedeeld naar leeftijd zijn het vooral de vrouwen in de leeftijdscategorie 35-44 en 45-54 jaar met een modaal inkomen die bovengemiddeld - 33% respectievelijk 29% - bij de drogist hun ondergoed kopen. Een ander verkoopkanaal waar vrouwen vaak voor hun ondergoed slagen, is de groothandel. Van de respondenten koopt 28% bij bijvoorbeeld de Makro. Ook hier springen de vrouwen in de leeftijdscategorie 34-44 en 45-54 er bovenuit met 32% respectievelijk 34%. De supermarkt is eveneens een populair kanaal voor ondergoed. Van de ondervraagden koopt 17% hier haar ondermode. Het zijn met name vrouwen van 45 jaar en ouder die steeds vaker de bodyfashion speciaalzaak mijdt.
Reacties 0