De Britse online moderetailer ASOS heeft een succesvol boekjaar afgesloten. Zo groeide de brutowinst met 23 procent naar 54,7 miljoen pond (64,2 miljoen euro) en steeg de omzet met 39 procent tot 769,4 miljoen pond (903,5 miljoen euro).
Volgens topman Nick Robertson is dit een grote stap in het doel van ASOS om ’s werelds grootste modebestemming voor twintigers te worden. “Als gevolg van een grote investering in ons productassortiment, leveringen, klantenbeleving en marketing, bereikten we de mijlpaal van mondiaal 7 miljoen actieve klanten”, aldus Robertson. Hij zegt dat 2013 goed is begonnen en verwacht dat ASOS dit jaar een omzet van een miljard pond zal bereiken.
De komende twee jaar wil ASOS 55 miljoen pond uittrekken voor investeringen in personeel, technologie, logistiek en marketing. Het afgelopen jaar investeerde de webwinkel 33 miljoen pond, voornamelijk in de IT infrastructuur en marketing. Tevens nam het 318 nieuwe werknemers aan.
In mei opende ASOS een webshop in Rusland en binnenkort start ook een Chinese webwinkel. Daarnaast telt de online retailer momenteel zeven webshops: Groot-Brittanië, de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en Australië. Het levert aan 237 landen.
ASOS beleeft goed jaar
Gepubliceerd op 25 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0