Belang van categorie Gekoelde Vis in supermarkten neemt toe

Steeds meer supermarktondernemers zijn enthousiast over het schap verse voorverpakte vis. Waar enkele jaren geleden nog geen vis te koop was, hebben momenteel tal van winkels al een categorie Gekoelde Vis opgenomen. Het afgelopen jaar is er zelfs sprake van een groei van 10% in de categorie, waarmee de omzet van verse voorverpakte vis op 181 miljoen euro komt. Zalm wordt het beste verkocht, gevolgd door haring en garnalen. Kabeljauw en forel groeien hard. Mosselen en paling doen het iets minder goed. Overall is er sprake van flinke potentiele groei in de categorie. Deze groei te bewerkstelligen, is echter niet eenvoudig. Het belangrijkste is kennis over verse voorverpakte vis in de winkel zelf. De retailers dienen meer affiniteit en betrokkenheid met het product te krijgen, en dat geldt zeker ook voor de verantwoordelijken op de winkelvloer. Om de categorie te laten groeien is ook innovatie van belang. Zo heeft Superunie-hofleverancier Profish diverse innovatieve plannen waarbij de `minder positieve` kenmerken van vis, zoals bereiding en geur, aan bod komen. Verder komen langzamerhand meer soorten vis in de winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!