Het bondig formulerende leeuwtje speelt vanaf 22 augustus de hoofdrol in een nieuwe campagne van Edah en Edah Lekker & Laag. Loeki maakt zijn rentree in de Scheur & Win-actie bij Edah en Edah Lekker & Laag. Zes weken lang ontvangt de klant bij elke besteding van € 5,- een gratis scheurkaart. Met deze kaart maakt de klant wekelijks kans op een gratis (merk)artikel of 20% extra korting op reeds afgeprijsde (merk)artikelen. Daarnaast heeft elke scheurkaart een lotnummer, waarmee de klant kans maakt op honderden prijzen, waaronder vijf Ford Ka’s en vakantiecheques van € 2.000,-. Met Loeki de Leeuw en de Scheur & Win-actie brengt Edah op deze manier naast lage prijzen ook meer ‘fun’ en ‘spanning’ op de winkelvloer. Op de website www.scheurenwin.nl is vanaf maandag 22 augustus meer informatie te vinden over de actie. Loeki de Leeuw was van 1972 tot eind 2004 te zien tussen de verschillende commercials in de STER-reclameblokken. Generaties zijn met Loeki opgegroeid. Uit onderzoek van Maurice de Hond blijkt dat 72% van de bevolking het leeuwtje weer terug wil op televisie. Loeki hoort gewoon bij Nederland. Dat heeft Edah doen besluiten het beestje een comeback te geven. De reclame-uitingen met Loeki worden geproduceerd in samenwerking met Geesink Studio’s, waar Loeki 33 jaar geleden werd geboren. Voor de filmpjes is gekozen voor 3D-animatie, de techniek die ook bij grote Hollywood-producties als ‘Finding Nemo’ en ‘Madagascar’ wordt gebruikt. In zijn nieuwe televisierol is Loeki bij zowel de publieke omroep als de commerciële zenders te zien. Zijn - als gewoonlijk kernachtige - commentaar: ‘Asjemenou!’.
Loeki de Leeuw bij Lekker & Laag
Gepubliceerd op 17 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0