AH en Icco winnen Best New Partnership Award

Albert Heijn en Icco hebben met hun gezamenlijke business case over avocadoboeren in Zuid-Afrika de Best New Partnership Award gewonnen. De partijen werken samen met als doel kleine avocadoboeren uit het noorden van Zuid-Afrika lokaal op te leiden, tot een sterke organisatie te smeden en aan te sluiten op de productieketen van Albert Heijn.

Partner Westfalia zal haar technische kennis beschikbaar gaan stellen, zodat de verzorging van bomen en de irrigatie geoptimaliseerd kan worden. “We willen de keten graag verduurzamen. De boeren staan op die manier sterker in hun rol van leverancier”, aldus Jutta van Rheenen van Albert Heijn. Ook heeft de supermarktketen op deze manier het hele jaar door avocado’s in de schappen liggen. “In die regio worden avocado’s vroeg gekweekt, waardoor we het seizoen kunnen vervroegen en meer avocado’s uit Zuid-Afrika kunnen halen.”

De jury van de Best New Partnership Award wil jonge professionals uitdagen door middel van partnerschappen een businessplan in een ontwikkelingsland op te zetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!