Het Japanse fashionmerk Uniqlo wil in Europa de directe concurrentie aangaan met grote formules als GAP, H&M en Zara. Na de opening van een flagshipstore in Berlijn, met een vloeroppervlak van 2700 vierkante meter, gaat de retailer ook een webwinkel lanceren die zich richt op de Duitse consument.
Het kledingmerk ontwerpt en verkoopt zijn eigen collecties en heeft de productie verplaatst naar China. Op zijn thuismarkt zag Uniqlo het afgelopen boekjaar een omzetgroei van tien procent. Op de buitenlandse markten, waar het merk zich nu op wil focussen, steeg de omzet met meer dan zestig procent. In Europa was het resultaat naar verwachting break-even.
Sinds kort kunnen bezoekers van de Engelse webwinkel van Uniqlo hun bestellingen al voor een kleine tien euro laten afleveren in Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Rusland en Spanje. Het Japanse fashionmerk zal in 2014 niet naar Nederland uitbreiden.
Uniqlo richt pijlen op Europa
Gepubliceerd op 3 december 2013 om 00:00
Reacties 0