Uniqlo richt pijlen op Europa

Het Japanse fashionmerk Uniqlo wil in Europa de directe concurrentie aangaan met grote formules als GAP, H&M en Zara. Na de opening van een flagshipstore in Berlijn, met een vloeroppervlak van 2700 vierkante meter, gaat de retailer ook een webwinkel lanceren die zich richt op de Duitse consument.

Het kledingmerk ontwerpt en verkoopt zijn eigen collecties en heeft de productie verplaatst naar China. Op zijn thuismarkt zag Uniqlo het afgelopen boekjaar een omzetgroei van tien procent. Op de buitenlandse markten, waar het merk zich nu op wil focussen, steeg de omzet met meer dan zestig procent. In Europa was het resultaat naar verwachting break-even.

Sinds kort kunnen bezoekers van de Engelse webwinkel van Uniqlo hun bestellingen al voor een kleine tien euro laten afleveren in Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Rusland en Spanje. Het Japanse fashionmerk zal in 2014 niet naar Nederland uitbreiden.

Eerder: H&M en Uniqlo betreden nieuwe markten

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!