Media Markt wil kalender uit de schappen

Media Markt komt met een kort geding als de uitgever van de Haagse Groen-Geile Scheuâhkalendâh 2014 zijn jaarkalender niet direct uit de schappen verwijderd. In de kalender staat een humoristisch bedoelde prent met een foto van Geert Wilders, waarin een parodie wordt gemaakt op de slogan ‘Wij zijn toch niet gek’. Volgens advocaat Erica Schruer maakt uitgeverij Kap Nâh! inbreuk op het auteurs- en beeldrecht van Media Markt.

“Dit is een parodie in zijn zuiverste vorm. Wij kunnen ons echt niet voorstellen dat een groot bedrijf als Media Markt zich werkelijk zou kunnen storen aan een onschuldige spotprent, waarbij het bedrijf niet eens zelf het lijdend voorwerp is”, aldus Robert-Jan Rueb, een van de makers van de scheurkalender. Op de pagina van 12 januari staat de tekst 'Ik ben toch nie agtelijk!' en is de merknaam Media Markt verbasterd tot Meidia Mallaut. Het is een parodie op de ‘constante onbereidwilligheid’ van Wilders om met de media te praten wanneer hem dat wordt gevraagd.

Wilders zelf ziet de humor wel van de prent in en heeft via Twitter gereageerd op de scheurkalender. ‘Haagse humor. Relax Media Markt. Satire is satire’, aldus de PVV-politicus. De producenten zien de afloop met vertrouwen tegemoet en noemen de reactie van Media Markt een ‘kamikaze-achtige actie’. “Albert Heijn is bijvoorbeeld ook op de hak genomen. Er heeft nooit iemand geklaagd.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!