La Place verlegt focus naar beleving

La Place gaat in zijn vestigingen meer aandacht leggen op beleving. De restaurantformule is daarvoor bezig met een herpositionering. Dat zegt ceo Bart van den Nieuwenhof in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends Media in samenwerking met Crossmarks.

Voorheen lag de aandacht bij 'product, concept en een beetje plaats', zegt Van den Nieuwenhof. La Place wil echter veel meer toe naar beleving en een ontmoetingsplaats worden. "Waar het veel meer om moet gaan is: waarom nou daar?", schetst hij. De ceo wil bijvoorbeeld meer uitdragen dat alle gerechten bij La Place honderd procent natuurlijk zijn. "We werken alleen met grondstoffen waar geen onnatuurlijke additieven aan zijn toegevoegd", legt Van den Nieuwenhof uit.

Met deze focus speelt La Place in op de trend van duurzaamheid. En die is niet alleen in Nederland zichtbaar, weet de ceo. Mede daarom ziet de formule daarom 'internationaal onvoorstelbaar veel mogelijkheden'. La Place opende vrijdag zijn tweede vestiging in Duitsland, nadat het in 2007 al de stap naar België waagde. Voor verdere uitbreiding kijkt Van den Nieuwenhof eveneens naar andere landen.

Ook een eigen hotel sluit de ceo niet uit. "We hebben een heel sterk merk en we kunnen daarmee nog alle kanten op", zegt hij daarover. De prioriteiten van La Place liggen nu echter ergens anders. "We gaan er eerst voor zorgen dat we een bredere footprint krijgen voor datgene dat we goed doen", besluit hij.

Bekijk het volledige interview op ons YouTube-kanaal.

Eerder sprak FaceRetail met Evert de Goede, Erik Does, Krein Bons, Pieter Zwart en Eric Bodhuin, topmannen van respectievelijk Hornbach Nederland, EkoPlaza, vanHaren, Coolblue en Decathlon Nederland.

Eerder:
V&D opent belevingswinkel in Leiden
Tweede Duitse La Place geopend

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!