H&M focust op sport

H&M gaat begin volgende maand de vernieuwde activewear-collectie H&M Sport lanceren. Het concept is uitgebreid en voorzien van een nieuwe visuele identiteit. In geselecteerde winkels wereldwijd zullen op 2 januari de verbeterde sportkledingcollecties voor mannen, vrouwen en kinderen in de rekken hangen.

De modeketen wil hiermee inspelen op de steeds grotere rol die sport inneemt in de maatschappij, aldus hoofdontwerpster Ann-Sofie Johansson. Eerder dit jaar liet H&M al doorschemeren zich meer te willen focussen op sport. Zo ondertekende de keten een contract met de Zweedse sportbond en zal het vier jaar lang de sporttenues van het Zweedse Olympische team ontwerpen.

Voor de ontwikkeling van H&M Sport vroeg de modeketen advies aan Olympische sporters als Therese Alshammer, een Zweedse zwemster en winnares van een Olympische medaille. De kledinglijn zal onder meer worden uitgebreid met winddichte en waterafstotende hardloopjacks, yogakleding, tennisbroekjes en beschermende fleecejassen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!