Op=Op Voordeelshop breidt aanbod uit

Voordeelformule Op=Op Voordeelshop wil de komende jaren zijn assortiment uitbouwen. Dat zegt eigenaar Vincent Alkema in het decembernummer van RetailTrends, dat deze week verschijnt. Het assortiment is nu met circa drieduizend artikelen nog relatief klein. Een gemiddelde drogist heeft volgens Alkema vijftienduizend producten in zijn assortiment. “We gaan waarschijnlijk doorgroeien naar vierduizend artikelen.”

Ongeveer de helft van dit assortiment is vast en de rest wisselt continu. Op=Op Voordeelshop haalt zijn artikelen uit heel Europa, bij de handel, fabrikanten en distributeurs. Waar precies zegt Alkema niet. “Dat is nu juist het geheim van onze formule.”

Naast een ruimer productaanbod zet de retailketen in op meer vierkante meters. “Waar we in het begin nog wel genoegen namen met tachtig vierkante meter, willen we nu minimaal 250 vierkante meter.” De formule zoekt A1-locaties in centrumgebieden of goede wijkwinkelcentra.

Op=Op Voordeelshop heeft nu 79 winkels door heel Nederland en wil dat uitbouwen naar driehonderd vestigingen.

Lees meer over de ambities van Op = Op Voordeelshop in het decembernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.

Eerder:
Op=Op Voordeelshop wil driehonderd winkels

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!