Etam Groep verkoopt alleen 'verse kleding'

Miss Etam en Promiss verversen de collecties elke zes tot acht weken. De winkelformules profiteren daarvoor van de 'versdistributie' van moederconcern Etam Groep. Dat vertelt ceo John van der Ent in het decembernummer van RetailTrends.

Geleiders aan het plafond van het logistiek centrum van de moderetailer brengen hangende kledingstukken naar de juiste locatie. Daardoor verkopen de winkels en webshops volgens Van der Ent alleen 'verse kleding, in relatief kleine batches die snel te bestellen zijn'. Door de collecties vaak te verversen, hoeft de Etam Groep geen assortiment voor een half jaar op voorraad te hebben. "En hebben we geen last van die margeverbrandende uitverkoop en zijn we zeer flexibel en responsief", aldus de ceo. Retailexpert Paul Moers noemde het volgens hem 'het best bewaarde geheim van de retail'.

Dankzij het flexibele systeem heeft de Etam Groep ook kunnen testen hoever het de merken Miss Etam en Promiss kan stretchen. "We gaan sportkleding en sportieve kleding verkopen, en we bekijken nog opties om extra accessoires toe te voegen", vertelt Van der Ent. Miss Etam en Promiss is daarnaast in tien filialen gestart met het schoenenconcept Try & Buy.

De ceo van Etam Groep gaat in RetailTrends 12 ook in op de uitbreidingsplannen en de recente reorganisatie van het modeconcern. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.

Eerder:
Etam Groep wil de grens over
Etam Groep test Try & Buy-concept

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!