De Amerikaanse winkelketen Target test momenteel een nieuw onderdeel van zijn webwinkel dat gebruik maakt van Pinterest. Deze nieuwe ingang, dat ‘The Awesome Shop’ wordt genoemd, wordt dagelijks geüpdate door een mashup van data afkomstig uit Target’s eigen webwinkel en zijn activiteiten op Pinterest.
De pagina bestaat dagelijks uit de meest gepinde artikelen op het Pinterestkanaal van Target en de artikelen die de beste gebruikersreviews ontvangen in de webwinkel van de retailer. Target heeft echter al laten weten in de toekomst ook andere sociale media te willen gebruiken bij het samenstellen van de pagina.
The Awesome Shop is in slechts een paar weken tijd gebouwd door Target’s eigen RAD (Rapid Acceleration Development) groep, een klein team wat nieuwe initiatieven snel uitdenkt en opbouwt zodat het getest kan worden.
Door pinners naar de nieuwe site te brengen krijgen zij toegang tot foto’s en producten die niet op Pinterest verschijnen. Daarnaast kunnen zij producten beoordelen en voorzien van een review. Op basis van deze reviews, en het aantal pins, wordt de homepage van The Awesome Shop vormgegeven. Hierdoor wordt deze dagelijks ververst ‘en krijgen consumenten steeds nieuwe producten en ideeën te zien waarvan zij weten dat het met de populariteit en de kwaliteit goed zit’, aldus Target.
Kijk op www.retailtech.nl voor het laatste nieuws omtrent technologie in de retail. Om in te schrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van RetailTech, klik hier.
Reacties 0