Holland at Home groeit uit tot warenhuis

Internetsupermarkt Holland at Home wil met een breder assortiment uitgroeien tot een HEMA-winkel met Bijenkorf-uitstraling. Dat vertelt manager e-commerce Bastiaan de Jong aan RetailNews.

Holland at Home is opgericht voor mensen in het buitenland, die typisch Nederlandse producten willen bestellen. De formule eindigde dankzij een omzetgroei van 973 procent in twee jaar als hoogste retailer in de FD Gazellen 2013. Cijfers van dit jaar zijn daar echter niet in meegenomen, laat De Jong weten. "We verwachten de omzet van rond de drie miljoen euro dit jaar nog eens te verdubbelen."

De afgelopen tijd stond voor Holland at Home voornamelijk in het teken van een rebranding. Zo werd de webshop aangepakt, waardoor het Delfts blauw heeft plaatsgemaakt voor een website met een professionelere uitstraling. Daarnaast wordt het assortiment alsmaar verder verbreed, zegt De Jong. "Expats die pindakaas bestellen, missen in het buitenland namelijk ook producten als Zwitsal", geeft hij als voorbeeld.

Holland at Home koopt de producten in Nederland en zorgt vanuit Flevoland voor verzending naar landen over de hele wereld. Populaire markten zijn onder meer Groot-Brittannië, China en de Verenigde Staten, weet De Jong. Een pakketje naar Groot-Brittannië is via logistiek partner PostNL twee tot drie dagen onderweg. "We kijken ook naar de mogelijkheden om bijvoorbeeld een Express-service mogelijk te maken", aldus De Jong.

Holland at Home zoekt zo manieren om de groei komende jaren door te zetten, laat hij weten. De formule kijkt daarvoor ook voorzichtig naar de opening van fysieke winkels. Het ideaalbeeld van eigenaresse Chrystal van Goor den Oosterlingh is om de komende drie jaar winkels in steden als Londen, Madrid en Hong Kong te openen. "Daar waar we community's hebben die behoefte hebben aan een fysieke winkel", aldus de e-commerce manager.

Eerder: Holland at Home snelst groeiende retailer

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!