De Belgische dj Regi wil Free Record Shop in eigen land redden met zelf gefinancierde reclamespotjes. De artiest, in Nederland bekend als het brein achter de dance-act Milk inc., heeft besloten te investeren in commercials en zendtijd op de commerciële zender VTM, omdat de failliet verklaarde platenzaak ‘zowat de laatste plaats is waar artiesten hun platen aan de man kunnen brengen’.
Op deze manier wil de dj iets terugdoen voor de Free Record Shop, waar hij zo’n honderdduizend exemplaren van zijn album verkocht. “De cd boert achteruit, daar hoeven we niet om te liegen”, vertelt hij aan de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. “Maar ik geloof niet dat dat tijdperk volledig voorbij is. Een pakje met een cd onder de kerstboom is toch nog altijd leuker dan een cadeaubon voor iTunes?"
Eerder:
Belgische FRS-winkels nog een week open
Belgische dj financiert spotjes Free Record Shop
Gepubliceerd op 16 december 2013 om 00:00
Reacties 0