Afdingen bij grote Amerikaanse retailers

Grote Amerikaanse retailers onderhandelen in de winkel steeds vaker met klanten over de prijs van artikelen. Retailers waaronder Nordstrom, Bloomingdale’s en Lowe’s verlagen de prijs van producten als de shopper dat vraagt, constateert The New York Times.

Retailers zetten deze tactiek in als antwoord op ‘showrooming’. Daarbij bekijken en beoordelen klanten een product in de winkel en schaffen het online aan, voor een lagere prijs. Dit gebeurt met name bij de aankoop van elektronische apparaten. 

Winkelbedrijven trainen medewerkers steeds vaker in onderhandelingstechnieken. De verkopers leren bijvoorbeeld inschatten wanneer de consument wegloopt als de prijs hem niet bevalt. Bovendien mag een item steeds vaker tot tien procent onder de prijs van een concurrent verkocht worden.

Winkelketen Walmart omarmt naar eigen zeggen showrooming juist. De retailer startte dit jaar een programma met de naam ‘Eindeloze gangpaden’. De klant wordt hierbij aangemoedigd om smartphones te gebruiken om digitale codes te lezen en zo de producten in de online winkel van Walmart te bestellen.

Eerder:
Showrooming bedreigt Amerikaanse winkelketens

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!