Online startups Stantt en Threadmason bieden overhemden aan in pasvormen die een stuk verder gaan dan de standaardmaten small, medium en large. Nu consumenten steeds meer online kleding aanschaffen, zoeken etailers constant naar manieren om te zorgen dat de aangeboden kledingstukken de juist pasvorm hebben. Tot nu toe richten die inspanningen zich vooral op dameskleding. InStyle Essentials biedt shoppers bijvoorbeeld geselecteerde items aan, gebaseerd op hun cupmaat.
Online speler Stantt verzamelde met behulp van driedimensionale modellen data over de verschillende mannelijke lichaamsvormen. Op basis hiervan heeft de startup een systeem ontwikkeld waarmee gemakkelijk overhemden op maat gemaakt en besteld kunnen worden.
Waar consumenten over het algemeen een maat kunnen selecteren van XS tot XXL en het overhemd vervolgens op maat laten maken, kunnen shoppers bij Stantt hun borst-, middel- en mouwomvang invoeren. De webshop selecteert vervolgens automatisch de best passende opties. Onlangs heeft de onderneming 120 duizend dollar aan groeigeld vergaard.
Ook startup Threadmason bindt de strijd aan met de algemene pasvormen. De onderneming gebruikt eveneens de borst-, middel- en mouwomvang van klanten en biedt een selectie aan uit in totaal 24 pasvormen, die variëren in lengte en snit voor de borst en mouwen.
Webshops bieden op maat gemaakte overhemden
Gepubliceerd op 17 december 2013 om 00:00
Reacties 0