Webshops bieden overhemden op maat

De Amerikaanse online startups Stantt en Threadmason bieden overhemden aan in pasvormen die een stuk verder gaan dan de standaardmaten small, medium en large. Stantt verzamelde met behulp van driedimensionale modellen data over de verschillende mannelijke lichaamsvormen. Op basis hiervan heeft de startup een systeem ontwikkeld waarmee gemakkelijk overhemden op maat gemaakt en besteld kunnen worden.

Waar consumenten over het algemeen een maat kunnen selecteren van XS tot XXL en het overhemd vervolgens op maat laten maken, kunnen shoppers bij Stantt hun borst-, middel- en mouwomvang invoeren. De webshop selecteert vervolgens automatisch de best passende opties. Onlangs heeft de onderneming 120 duizend dollar aan groeigeld vergaard.

Ook startup Threadmason bindt de strijd aan met de algemene pasvormen. De onderneming gebruikt eveneens de borst-, middel- en mouwomvang van klanten en biedt een selectie aan uit in totaal 24 pasvormen, die variëren in lengte en snit voor de borst en mouwen.

Nu consumenten steeds meer online kleding aanschaffen, zoeken etailers constant naar manieren om te zorgen dat de aangeboden kledingstukken de juist pasvorm hebben. Tot nu toe richten die inspanningen zich vooral op dameskleding. InStyle Essentials biedt shoppers bijvoorbeeld geselecteerde items aan, gebaseerd op hun cupmaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!