Amazon-ceo Jeff Bezos zag al snel de kansen van online shoppen en is nu koning van de e-commerce. Hij gaf zijn baan als Wall Street-handelaar op en focuste zich op zijn doel. Zijn Amazon moest het grootste boekenaanbod wereldwijd bieden en overal snel en goedkoop leveren. Zodra dat lukte, moest datzelfde gebeuren met eigenlijk elk product voor elke klant.
Bezos slaagde. In twintig jaar tijd bouwde hij een online boekenwinkel met magazijn in zijn garage uit tot ’s werelds grootste online warenhuis. In RetailTrends 12 schetst Hans Verstraaten een portret van deze ‘ijskoude klootzak annex o zo warme charmeur'.
Brad Stone beschrijft in zijn boek Mr. Amazon – de onstuitbare ambitie van Jeff Bezos de ontwikkeling van Amazon. Hij sprak met Bezos en veel van zijn (voormalige) medewerkers. Stone biedt een inkijkje in de bedrijfscultuur van een onderneming met baanbrekende ideeën over innovatie en keiharde competitie.
RetailTrends Media geeft in samenwerking met Business Contact vijf exemplaren weg van dit boek.
Interesse? Stuur dan een e-mail met uw naam en adresgegevens naar redactie@retailtrends.nl. Vermeld in het onderwerp 'Mr. Amazon'. Reageren kan tot 23 december aanstaande. Winnaars krijgen hun exemplaar thuisgestuurd.
Eerder:
Amazon-ceo Bezos: van garage naar imperium
Boekenactie: Mr. Amazon
Gepubliceerd op 18 december 2013 om 00:00
Reacties 0