Consumentenvertrouwen opnieuw gestegen

Het Nederlandse consumentenvertrouwen is deze maand opnieuw verbeterd. Het saldo van het percentage positieve en negatieve antwoorden staat in november op -16, twee punten meer dan in november. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het CBS.

Consumenten zijn in december minder negatief over het algemene economische klimaat dan afgelopen maand. Deze deelindicator steeg met vier punten naar -12, veroorzaakt door een verbeterd oordeel over de economische situatie in de afgelopen twaalf maanden. De stemming voor het komende jaar blijft onveranderd.

De deelindicator koopbereidheid bleef met -19 eveneens gelijk aan het niveau van november. Consumenten waren iets negatiever over hun eigen financiële situatie van het afgelopen jaar, maar juist positiever over hun financiën voor de komende twaalf maanden. De tijd voor het doen van grote aankopen als wasmachines en televisies wordt iets gunstiger gevonden.

Eerder: Consumentenvertrouwen schiet omhoog

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!