Webshop met constant dalende prijzen

Bij de Amerikaanse veilingsite Drop ‘Til You Shop daalt de prijs van producten elke seconde, tot de klant het artikel besluit te kopen. De online shopper moet dan wel het geluk hebben dat het item nog op voorraad is.

Het assortiment van de webwinkel varieert van schoenen en parfum tot woonaccessoires en tablets. Consumenten zien na het inloggen drie verschillende producten die op dat moment ‘in de aanbieding’ zijn. Naast het artikel staat de prijs, die elke seconde lager wordt. Zodra het bedrag bereikt is dat de online shopper ervoor over heeft, klikt hij op ‘Freeze price’ en rekent hij af.

De veilingen vinden plaats tussen negen en twaalf uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds tot middernacht. Elk product is in een beperkte oplage verkrijgbaar. De shoppers weten niet hoe groot de voorraad is.

Shoppers spenderen volgens ceo Nick Rosenthal per sessie meer dan een half uur op het platform. Ze keren dezelfde dag ook vaak terug om meer deals te bekijken. Voor retailers is het een goede manier om snel van hun onverkochte voorraad af te komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!