Dick Boer: 'Non-food verliest aan betekenis'

Voeding is het onderscheidende product van de supermarkt van de toekomst. Non-foodproducten als wc-rollen en wasmiddel verliezen juist aan betekenis, omdat andere (online) spelers hier eenvoudig mee aan de slag kunnen. Dat zegt Ahold-ceo Dick Boer in FD Outlook.

Voeding is volgens hem 'een belangrijke driver om de relatie met de klant aan te gaan'. "Daaromheen zitten producten die je meer als servicecategorieën moet zien." De kracht van food ten opzichte van non-food is volgens Boer dat mensen kwaliteitsvertrouwen moeten hebben in het product. Het is wat anders 'dan een doos schoenen laten bezorgen', stelt de ceo.

Ahold heeft als doelstelling zijn online foodverkopen in 2016 te verdrievoudigen tot anderhalf miljard euro. Daarvoor wordt onder meer het assortiment van online bezorgdiensten Albert en Peapod (Verenigde Staten) uitgebreid en tevens geïnvesteerd in afhaalpunten. Verder bouwt het retailconcern speciaal voor de online verkopen een nieuw distributiecentrum van zestig miljoen euro in New Jersey.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!