De jurering van de verkiezing van de Beste Winkel van Nederland is in volle gang. Van de ruim tweehonderd geïnteresseerde winkels zijn er inmiddels 22 op de shortlist geplaatst, welke doorgaan naar de tweede ronde in de verkiezingsstrijd. De 22 geselecteerden zijn AKO - Het Arsenaal - Baderie - BCC - C1000 - C&A - Coolcat – Van Dijk Mode - Thyade - Hema - Jellesma Vers triade - Lodewijk Mode voor Mannen – Lucardi Juweliers - Manders ‘be yourself’ - Mestrini Optiek - Nimco Shoes - Rivièra Maison - Specsavers – The Phone House - Time Out Sport – Boekhandel Verwijs en Visgilde. Bureau voor marktonderzoek Multi-Value B.V. uit Valkenswaard heeft de opdracht gekregen om de 22 kandidaten nader te onderzoeken. Er wordt niet alleen een complete storecheck uitgevoerd, maar ook de winkelende consument wordt gevraagd naar zijn of haar tevredenheid over de betreffende winkel. Alle onderzochte kandidaten krijgen na afloop van de verkiezing beide rapporten aangeboden door de Stichting Retail Jaarprijs. Uit de 22 winnaars van de tweede ronde worden zes genomineerden geselecteerd voor de felbegeerde prijs. Drie genomineerden voor de prijs van Beste Zelfstandige Winkel en drie voor Beste Winkelketen. Alle genomineerden worden door de voltallige jury bezocht, waarna bepaald wordt wie de winnaar is van deze prestigieuze prijs en zich een jaar lang de Beste Winkel van Nederland mag noemen. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens het feestelijke jubileumgala van de Stichting Retail Jaarprijs. Op 1 november aanstaande zijn circa zeshonderd retailers aanwezig wanneer de prijs voor de tiende keer wordt uitgereikt in Studio 21 te Hilversum. Naast de Retail Jaarprijs trofee ontvangen beide winnaars een geldprijs van
€ 5.000,= van Visa, uitgever van Laser Cards.
Nog 22 winkels in de race voor de Visa Retail Jaarprijs 2005
Gepubliceerd op 19 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0