‘Supermarkten hebben te weinig oog voor allochtone consumenten’

Nederlandse supermarkten moeten zich meer gaan richten op allochtone consumenten. Door halal vlees en andere buitenlandse producten te gaan aanbieden, kan de allochtone consument beter bediend worden. Dit blijkt uit een afstudeeronderzoek van een studente levensmiddelentechnologie aan de Universiteit van Wageningen. Allochtonen besteden een veel groter deel van hun huishoudbudget aan levensmiddelen dan de Nederlandse consument. Volgens het onderzoek geven Turken zo’n 44 procent van hun inkomen uit aan eten en drinken, Marokkanen 34 procent en Surinamers 39 procent. Nederlanders geven slechts 22 procent van hun geld uit aan levensmiddelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!