Masterfoods gaat zich meer bezighouden met het sponsoren van buitenactiviteiten voor kinderen. Zo start de Haarlemse fabrikant van onder meer de candybars Bounty en Mars in september 2005 op kinderzender Jetix met het dagelijkse programma `de buitenspeeltip van de dag`. Het is de bedoeling dat kinderen na de tip de tv uitzetten om buiten te gaan spelen, zo hoopt woordvoerster Eveline Bouman van de snoepfabrikant. Ook opende Masterfoods in Haarlem onlangs een kinderspeelplaats met Cityplayers. Cityplayers zijn metalen figuren die gebruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld een spelletje voetbal of verstoppertje. Daarnaast heeft Masterfoods geïnvesteerd in het neerzetten van een speciale omheining op een terrein in Haarlem waar straatvoetbal kan worden gespeeld. Ook in Almere, Rotterdam en Winterswijk worden soortgelijke kinderpleinen gesponsord.
Masterfoods wil kinderen meer buiten laten spelen
Gepubliceerd op 23 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0