Het kledingmerk `Blend of America` heeft met 500 verkooppunten in Nederland het afgelopen decennium een aardige marktpositie opgebouwd. Het oorspronkelijk Deense kledingmerk maakt deel uit van de Brandtex Groep, waartoe ook onder meer 4You, B.young en Share behoren. In vijf jaar tijd is het middensegmentmerk tegen alle verwachtingen in uitgegroeid tot het snelst groeiende label van de Brantex Group. Mond-tot-mond reclame heeft daarbij een belangrijke rol gespeeld. Omdat het niet de bedoeling was om van Blend een echt merk te maken is er amper geld in reclame gestoken. Vrijwel al het geld is geinvesteerd in het product.Doelgroep van Blend of America zijn consumenten tussen de 14 en 30 jaar. Aangezien dat een brede groep is wordt de kleding in zowel sportzaken, jeanswinkels als familystores verkocht. De collectie omvat ongeveer 600 items. Agent Marcel van Megen besteedt veel aandacht aan persoonlijke benadering van de detaillist. Op korte termijn wil hij franchisestores openen; in 2006 moeten er daar tien van zijn. Deze winkels hebben een grootte van ongeveer 140 m2 en worden gevestigd in plaatsen met tenminste 50.000 inwoners.
Blend of America groeit onverwacht uit tot snelst groeiend kledinglabel
Gepubliceerd op 24 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0