Lidl maakt weer reclame voor dierbenodigdheden
Gepubliceerd op 26 augustus 2005 om 00:00
Discounter Lidl heeft in zomer 2005 voor de tweede keer binnen enkele maanden tijd een reclame-actie gehouden voor dierbenodigdheden. In advertenties in folders in regionale dagbladen heeft de discountsupermarktketen onder meer een kattenkrabpaal, een rieten woontoren en een ruime transportbox in de aanbieding gedaan. Daarnaast introduceerde Lidl ook een superpremium katten- en hondenvoer met de namen OptiCat en OptiDog. In de supermarkten van Lidl kan de consument overigens al langere tijd kiezen uit een omvangrijk assortiment van onder meer blik- en droogvoer voor de hond en tal van snacks. Uit recente berekeningen van Zibb.nl blijkt dat discounters als Aldi, Dirk en Lidl in Nederland een marktaandeel van 18,2% hebben. Volgens andere berekeningen van marktonderzoeksbureau ACNielsen hebben de discounters `slechts` 13,1% van de Nederlandse markt in handen.
Reacties 0