Consumenten gaan anders om met etiketten op levensmiddelen

Consumenten in verschillende landen gaan anders om met de informatie op etiketten van levensmiddelen. Dat concludeert bureau ACNielsen, na onderzoek te hebben gedaan naar het belang dat gehecht wordt aan informatie die etiketten geven. De consument werd onder meer gevraagd hoeveel zij van de informatie denkt te begrijpen, wanneer etiketten worden geraadpleegd en waar op wordt gelet bij het boodschappen doen. De onderzoekers zeggen dat het verschil komt doordat consumenten verschillen in de mate van vertrouwen in fabrikanten en in het naleven van de wetgeving. Trend is dat consumenten steeds meer belangstelling hebben voor wat er op de etiketten staat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!