Prominente plek boek kost geld

Grote retailketens als AKO, Bruna en BGN bieden uitgeverijen steeds meer mogelijkheden om schapruimte in te kopen. De uitgever betaalt voor een prominente plek in de winkel en de boekhandel probeert de boeken onder de aandacht van het publiek te brengen. Ook verhuren boekwinkels tegenwoordig delen van toonbank en etalage, displays, folders en stoepborden. Flatscreens in de boekwinkel zijn in opkomst als gezamenlijk promotiemiddel. Bij online winkels als Bol.com kunnen uitgeverijen onderhandelen. Productmanagers kiezen geschikte titels, waarna zij overleggen met de uitgever over de waarde van een plaats op de site. Een plaats bovenaan de boekenhomepage zorgt ervoor dat 1 tot 2 miljoen bezoekers de titel zien. Dat leidt tot de verkoop van soms duizenden extra exemplaren. Bij BGN kan opname in het marketingprogramma een verdubbeling tot vertienvoudiging van de omzet genereren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!