Kinderen leren kritisch reclame kijken

De Stichting Reklame Rakker is begonnen om jonge kinderen duidelijk te maken dat reclamespots vaak misleidend en niet realistisch zijn. Uit onderzoek blijkt dat kinderen al heel jong ontvankelijk zijn voor reclame en media. Pas rond hun twaalfde jaar zijn kinderen zelf in staat om reclame te herkennen en te begrijpen. De campagne is erop gericht kinderen bewust te maken van reclame en deze kritisch te bekijken en te beseffen dat het niet allemaal op waarheid berust. Het voorlichtingsfilmpje is te zien op de belangrijkste kinderzenders en websites, waaronder die van de stichting zelf. Reklame Rakkers stelt ook lesmateriaal voor scholen beschikbaar. De stichting is een initiatief van maatschappelijke organisaties, wetenschappelijke instellingen, Nederlandse media, de overheid, de communicatiebranche en het bedrijfsleven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!