ConsumentenClaim eist geld van AH

Albert Heijn is door de stichting ConsumentenClaim aansprakelijk gesteld voor fraude met biologische ham. De organisatie eist namens klanten het aankoopbedrag terug omdat ze reguliere ham aanschaften, terwijl ze dachten dat het om de biologische variant ging.

Vleesverwerker Encebe heeft in juni en juli 2012 gewone ham omgekat naar biologische ham. Een groot deel daarvan kwam terecht bij de supermarkten van AH, C1000, Jumbo en PLUS, aldus de organisatie.

Consumenten die tussen juli en oktober 2012 biologische ham bij deze supermarkten hebben gekocht, hebben volgens ConsumentenClaim recht op teruggave van het aankoopbedrag. De supermarkt kan de schade vervolgens verhalen op de vleesverwerker.

AH wordt als eerste van de betreffende supermarkten aansprakelijk gesteld omdat via de gegevens op de Bonuskaart gemakkelijk te achterhalen is hoeveel ham een klant gekocht heeft, zegt directeur Stef Smit van ConsumentenClaim tegen RetailNews. “De aankoopgegevens worden tot drie jaar na dato bewaard.”

AH heeft de claim volgens hem een kleine week in huis. De supermarktketen heeft nog niet gereageerd. Wel hebben al veel consumenten zich gemeld, aldus Smit. Over exacte aantallen doet de stichting geen uitspraken. De andere supermarkten kunnen volgens hem de claim met één of twee maanden verwachten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!