Badkamermarkt laat klant shoppen met tablet

Badkamermarkt.nl heeft maandag zijn eerste fysieke showroom geopend in Nistelrode. Daar krijgen bezoekers onder meer een tablet uitgereikt om te shoppen. Dat laat oprichter en directeur Ton Willemse van Totaalmarkt.nl, waar Badkamermarkt onderdeel van is, weten aan RetailNews.

Klanten krijgen de tablets in de showroom in bruikleen. De retailer heeft de apparaten voorzien van een nieuwe app, die klanten een omnichannel ervaring moet bieden. Zo krijgen ze door de camera te richten op een product het aanbod aan overeenkomstige producten te zien op het scherm. In de showroom zijn namelijk alleen de showroommodellen te bekijken, geeft Willemse aan. “Met de tablets bieden we bezoekers de optimale keuzevrijheid van het internet in de fysieke winkel.”

Tijdens het shoppen kan de klant onder meer producten aan zijn favorietenlijst toevoegen. “De winkelmedewerker gaat vervolgens met hem en dat product aan de slag”, aldus directeur.

Verder heeft Badkamermarkt.nl een prijskaartmodule ontwikkeld om het online en offline kanaal te synchroniseren. Elke ochtend draait de showroom nieuwe kaartjes uit, met productinformatie die up-to-date is. “De levertijd is doorgaans één dag, maar dan moet het product wel op voorraad zijn. Wanneer het product online hard loopt, wordt de levertijd in de fysieke vestiging ook aangepast.”

Badkamermarkt.nl is één van de twaalf gespecialiseerde webshops van Totaalmarkt.nl. De Nederlandse etailer sleepte bij de Nationale Thuiswinkel Awards 2013 de publieksprijs in de categorie Wonen in de wacht.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends