Wal-Mart en Metro zijn bijna overgestapt op RFID

Retailers Wal-Mart en Metro gaan over drie maanden over op het logistieke systeem RFID. Er moet in de aanloop hiervoor nog het een en ander georganiseerd worden. Metro lijkt dit in ieder geval qua het uit de hand lopen van de kosten beter te doen dan de Amerikaanse rivaal Wal-Mart. De Duitsers houden zich aan een strak tijdschema wat betreft de RFID-uitrol. Vanaf 1 november 2004 richt het bedrijf zich op de verbeteringen van beleveringen en daarmee het vermijden van out-of-stock-situaties. De automatisering van de logistieke processen bij de eigen dochtersbedrijven die goederen leveren is daarbij van groot belang. Ook een aantal grote bedrijven zoals Nestle, P&G, Unilever, Lever Faberge en Johnson & Johnson leveren hun goederen voortaan met RFID-tags. Vanaf 2006 zullen ook de andere leveranciers van Metro op RFID moeten overstappen. Volgens onderzoeksbureau Forrester verloopt de uitrol van RFID van Wal-Mart in Groot-Brittannie en de VS minder voorspoedig. Er blijkt veel weerstand van leveranciers tegen de plannen van de grootste retailer ter wereld te zijn. Dit komt volgens experts doordat Wal-Mart direct aan alle leveranciers vraagt om over te stappen op RFID.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!