Moederconcern Christine le Duc stapt in halal-erotiek

Beate Uhse gaat erotische producten voor moslims verkopen via onder meer parfumerieën en drogisterijen. Het Duitse moederconcern van Christine le Duc heeft hiervoor de eerste contacten in Egypte en Indonesië gelegd, laat ceo Serge van der Hooft van Beate Uhse weten.

Hij spreekt van een ‘enorme groeimarkt’, waarbij het concern zich voornamelijk richt op jonge vrouwelijke moslims. “Ik wil over een periode van zes maanden kijken of de markt iets voor ons is”, zegt Van der Hooft.

Het erotiekconcern werkt voor de islamitische markt samen met het Amsterdamse El Asira, dat ‘halal-artikelen voor sensualiteit’ maakt. Beate Uhse neemt vooral de logistieke ondersteuning voor zijn rekening, aldus de ceo.

In eerste instantie worden producten als massageolie en glijmiddel verkocht. Later wordt lingerie aan het assortiment toegevoegd. Dat de producten halal zijn, betreft volgens oprichter Abdelaziz Aouragh van El Asira onder meer de verpakking en uitstraling. Zo staan er geen schaars geklede dames op de productverpakkingen.

De artikelen worden niet in de fysieke winkels van Christine le Duc verkocht. “Dat is omdat die omgeving niet bij onze producten past”, zegt Aouragh. De webshops van Christine le Duc en Pabo bieden de producten wel aan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!