AKO start met retail casting bij vestiging op Schiphol
Gepubliceerd op 7 oktober 2004 om 00:00
AKO start op 6 oktober 2004 met retail casting op Schiphol in Lounge I om de verkoop van gedrukte media te stimuleren. AKO toont met lcd-schermen commercials en advertenties van leveranciers en uitgevers aan reizigers. AKO denkt door middel van de advertenties een hoogwaardig internationaal publiek te kunnen bereiken. Het voordeel van retail casting is dat direct ingespeeld kan worden op de dagelijkse actualiteit door de koppen van kranten of tijdschriften op de schermen te tonen. De lcd-schermen worden via een online verbinding gewijzigd, zonder dat het winkelpersoneel er bij betrokken is. Retail Crossing verzorgt de content. AKO hoopt door retail casting-inspanningen vanaf 2005 een marktaandeel van 5% te hebben op het gebied van tijdschriftenverkoop op Schiphol. AKO heeft in totaal 13 verkooppunten op de luchthaven. In Nederland beschikt AKO over 81 winkels gerund door 650 medewerkers, veelal te vinden op A1 locaties zoals winkelcentra en NS-stations.
Reacties 0