Suit Supply pakt uit met controversiele reclame
Gepubliceerd op 7 oktober 2004 om 00:00
Suit Supply gaat al geruime tijd met succes de concurrentie met dure maatpakkenwinkels aan. Dit komt grotendeels door lage prijzen en spraakmakende reclamecampagnes. De campagnes worden intern gemaakt met directeur Fokke de Jong als bepalende factor, marketing directeur Sabine van der Schrieck als driving force en Carli Hermes als huisfotograaf. De nieuwe wintercampagne van Suit Supply met de slogan `Killing Prices` belooft weer het nodige stof op te doen waaien. Mooie, strak geklede mannen (De Jong kiest de pakken voor de fotoshoots) uit het criminele circuit rekenen op realistische wijze, maar met een knipoog, af met andere strak geklede lieden. De controversiele beelden leveren vermoedelijk voor weinig geld weer de nodige free publicity op. Suit Supply werkt voor de campagne samen met de Zuid-Afrikaanse productiemaatschappij Razor Sharp. De maatschappij zoekt de locatie uit en Van der Schrieck doet de rest. Zuid-Afrika biedt het voordeel dat de afkoopsommen van de modellen daar laag zijn. Suit Supply heeft een klein budget en daardoor alleen brochures laten drukken, foto`s van de shoot in de winkels op gehangen en heeft 1 keer in de Quote gestaan. Een film wordt afgespeeld in de winkel zelf.
Reacties 0