Hunkemöller duikt dieper in de rode cijfers

Hunkemöller heeft zijn nettoverlies vorig jaar met ruim 25 procent zien toenemen naar 2,6 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag dat de lingerieketen bij de Kamer van Koophandel heeft ingediend, meldt Het Financieele Dagblad.

In 2012 bedroeg het nettoverlies nog 2,07 miljoen euro. De omzet nam wel toe van 252 miljoen euro in 2012 naar 272 miljoen vorig jaar. Die stijging wordt deels verklaard door de opening van 47 nieuwe winkels, waarmee het winkelbestand eind januari uitkwam op 596 vestigingen.

Inmiddels is Hunkemöller de grens van zeshonderd winkels gepasseerd. Ceo Philip Mountford liet onlangs in FaceRetail weten het winkelbestand de komende tien jaar te willen uitbreiden naar zo’n 1500 winkels wereldwijd. Van de zestien landen waarin Hunkemöller actief is, wil de lingerieketen het hardst groeien in Duitsland. Klik hier voor het video-interview met Philip Mountford.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!