CD’s branden bij Starbucks

Koffiebar Starbucks is in een aantal testshops aan het experimenteren met de zogenoemde ‘hear music’ mediabars. De mediabars zijn voorzien van computers waar de klant muziek kan downloaden en op cd kan branden. De digitale bibliotheek bestaat uit zo’n 150.000 songs. Tot nu toe zijn de resultaten van het experiment teleurstellend. Toch is het voor Starbucks niet geheel mislukt. De mediabars geven namelijk invulling aan de overtuiging van oprichter Schultz dat Starbucks zich kan onderscheiden van andere ketens. Het bedrijf heeft een operationele marge van 10,6 procent en een aandeelkoersstijging van 34 procent sinds begin 2005 en kan zich tot nu toe risicovolle initiatieven permitteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!