Restyling Body Shop

De Body Shop gaat zichzelf de aankomende tijd herpositioneren, waarbij het logo wordt aangepast en de winkels een restyling krijgen. Het streven is dat de filialen van de Body Shop Schiphol, Maastricht, Amsterdam en Eindhoven vóór de kerst vernieuwd zijn. De rest van de winkels, 220 stuks, moeten in februari 2008 zijn afgerond. De restyling is noodzakelijk omdat het hele retailconcept al meer dan 20 jaar niet meer is vernieuwd. Binnen Body Shop werd het plan dan ook als noodzakelijk gezien omdat er niet veel nieuws meer gebeurde en dat ook door de consument zo werd ervaren. De huiskleur wordt vervangen door een donkerdere tint groen en zal alleen worden gebruikt voor de pui en de achterwand. De rest van het interieur zal worden uitgevoerd in een veel lichtere tint groen. Displays van glas krijgen een plek langs de wanden. Omdat de schappen los van elkaar komen te staan, zijn de productgroepen in de nieuwe opzet beter te onderscheiden. De winkelvloer blijft zo leeg mogelijk waardoor de totale winkel toegankelijker wordt. De restyling verandert overigens niks aan de filosofie van de Body Shop. Het is nog steeds vel gekant tegen dierproeven en maakt zich sterk voor allerlei goede doelen. De nieuwe pay off luidt: ‘Made with pass!on’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!