Bol.com stapt binnen twee jaar in sameday-delivery

Bol.com wil producten binnen twee jaar gratis of tegen een kleine vergoeding nog dezelfde dag bezorgen. Dat laat managing director Daniel Ropers weten aan BNR.

Coolblue startte twee jaar terug al met sameday-delivery, tegen een vergoeding van 17,95 euro. Ropers gelooft echter niet in het ‘pizzakoeriermodel’, waarbij de voorraad dichtbij de koerier moet liggen. Die koerier moet daarbij betaald worden voor de tijd die hij speciaal voor de klant onderweg is. “Zoals het nu is, weten wij dat bijna niemand dat gaat doen, dat hebben we onderzocht.”

Het bezorgen op dezelfde dag vindt Ropers pas interessant wanneer het goedkoop of gratis kan. Binnen twee jaar kunnen producten die voor een bepaalde tijd zijn besteld, volgens hem nog dezelfde dag aan worden geboden.

Coolblue laat zijn producten sinds afgelopen weekend voor het eerst ook gratis op zondag bezorgen. Bol.com is niet van plan daarin mee te gaan, zegt Ropers. “Ik snap dat het een leuke pr-gimmick is om dat aan te bieden, maar als het feitelijk tien of vijftien euro kost, dan is dat een dienst die consumenten niet willen betalen.” Het gemiddelde artikel bij bol.com is volgens hem net zoveel waard. “Dan steken wij liever onze euro's in lage prijzen aanbieden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!