Autowereld maakt nog weinig gebruik van CRM
Gepubliceerd op 8 oktober 2004 om 00:00
De autowereld blijkt over het algemeen nog weinig gebruik te maken van customer relation management (crm). Dat kwam naar voren tijdens een seminar over crm in het prestigieuze Kasteelhotel De Hooge Vuursche, dat was georganiseerd door een drietal bedrijven die op dit gebied actief zijn. Tijdens het seminar kwamen er een aantal verrassende en enigszins ontluisterende zaken aan het licht: zo wist 54% van de consumenten zich niet te herinneren ooit door de autodealer te zijn benaderd voor informatie of service. Uit dezelfde enquete bleek dat 56% van de consumenten een autokoop zou laten lopen wegens een inruilverschil van 500 euro en maar liefst 87% is ervan overtuigd dat het de moeite loont om rond te shoppen voor een betere inruilprijs. Jean Jacques Vossen van softwarefabrikant E.piphany (een van de initiatiefnemers van het seminar), benadrukte dat het investeren in crm wel degelijk zeer lucratief kan zijn. Zo verdiende Nissan in de VS 20 dollar voor iedere dollar die het hierin investeerde. Bovendien ligt de opbrengst van crm niet alleen in geld, maar ook in bijvoorbeeld tijdsbesparing en een efficienter beheer van voorraden.
Reacties 0