Consument drinkt liever thuis

Consumenten geven steeds vaker de voorkeur aan een avondje thuis blijven met een uitgebreide maaltijd en een goede fles wijn. Dit gaat ten koste van bezoek aan restaurants en cafés. Dat meldt marktonderzoeker Datamonitor. Oorzaken van deze verschuiving zijn de hoge prijzen in combinatie met de recessie en een toenemende interesse in thuis koken. Naast Nederland stijgt ook in Noorwegen en Finland de thuisconsumptie van wijn. De wijn in de horeca wordt bovendien ervaren als lage kwaliteit voor een hoge prijs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!